Thursday, February 21, 2013

Pendengar setia

Hai semua..Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada yang bukan beragama islam...saya orang islam... saya berdoa agar suatu hari nanti anda yang bukan islam akan memeluk agama islam..Insyaallah amin. :)


Okay hari ni zana nak cerita berkenaan gambar kat bawah ni :)


Percaya tak anda? kita sebenarnya boleh nampak atau menilai mereka-mereka yang suke bercerita pasal orang...boleh menceritakan pasal diri kita pula. Berhati-hati tau bila nak bercerita pasal orang...ingat dosa dan akibat sekiranya cerita kita disampai kepada orang lain pula...emm bayangkan banyaknyer saham dosa kita ...nauzubillah...jauhkan la kan..kan..kan.. :(

Simple jer..kita jangan ambil tahu pasal orang...tu jer..boleh sekadar tahu dan yg tak boleh dan tidak digalakkan tu....jangan jadik polis pencen korek rahsia atau cerita orang...hihihi klaka pulak..memang ada ramai antara kita suke kan macam hobi la mendengar cerita orang dan menyampaikan cerita pada orang lain pula...seronok kot hahaha..

Pada zana..zana tak suke ambik tahu pasal orang kalau cerita yang berat2 ni..kalau orang nak bercerita pada zana untuk meluahkan perasaan atau masalah dia..zana sedia mendengar..sbb mmg zana suke mendengar masalah orang....tetapi menceritakan aib orang pada orang lain..zana cuba elakkan. sebagai manusia mmg zana tak nafikan zana ada jugak menceritakan hal orang lain pada orang lain..tapi zana cuba sedaya upaya tidak menceritakan sepenuhnya..setakat ni....itu je termampu zana buat...zana masih dalam proses nak elakkan menceritakan pasal orang lain dan menyampaikan cerita...adusss payah jugak ek.... 

Kepada anda semua yang membaca atau terbaca blog zana ni..mohon sangat2 agar kita diselamatkan dari menjadi orang yang zana dok cerita dari tadi...ok babai...assalamualaikum!


No comments:

Post a Comment